Je ziet en voelt dat hier met liefde en toewijding aan gewerkt is

Sommige leerlingen van IZEO Via Jeugd volgen, als onderdeel van hun programma, lessen bij Praktech. Zo ook deze leerling.

Hoewel deze leerling stukles volgt bij Praktech, kwam hij op een dag met een ander idee binnen: het maken van een ‘miniatuur’woonwagen. Niet om zelf te houden, maar om weg te geven. ‘Ik had iemand teleurgesteld en hiermee wilde ik ‘sorry’ zeggen’ aldus de leerling.

Uitdaging

Zijn leermeester bij Praktech zag in deze ‘tussenopdracht’ wel een uitdaging en dus mocht onze leerling aan de slag. Hij had al een beeld van hoe deze woonwagen eruit zou moeten komen te zien, in zijn hoofd was deze al af. Nu dat beeld omzetten naar een heuse woonwagen. Dat is nog niet zo eenvoudig.

Voorbereiding niet het leukste

Dit project start met een goede voorbereiding. Dit is een belangrijk gedeelte in het hele proces, ‘maar niet het leukste’, aldus de leerling. Dus voordat hij nog maar iets van gereedschap in zijn hand had, moest die eerst fase worden afgerond. Hierbij kun je denken aan het uittekenen van woonwagen en dit omzetten naar een bouwtekening, waarbij alles in verhouding moet kloppen uiteraard. Vervolgens het uitzoeken en verzamelen van materiaal en het juiste gereedschap. En dan: ‘echt’ aan het werk.

Prachtig resultaat

Dat onze leerling gemotiveerd was, wordt duidelijk als we horen dat hij slechts vier dagdelen bezig is geweest met dit project. En wat een prachtig resultaat heeft hij hier neergezet! Kijk naar de details van deze woonwagen. Je ziet en voelt dat hier met liefde en toewijding aan gewerkt is.

En nu weer verder met stuken (wat hij volgens zijn leermeester overigens heel mooi en zelfstandig doet!).